• Головна
  • Новини
    • Дошка оголошень
    • Анонси
  • Навчально-матеріальна база
    • Навчальні кабінети, лабораторії й майстерні
    • Інші приміщення ПТНЗ
    • Техніка
  • Абітурієнту
    • Профорієнтація
    • Документи, необхідні для вступу
    • Документи, необхідні для заселення до гуртожитку
    • Правила прийому до ліцею
  • Центр розвитку кар’єри
  • Галерея фото та відео
    • Фотоматеріали
    • Відеоматеріали
  • Зворотній зв’язок
    • Інтернет-приймальня
    • Поштова адреса та контактна інформація

Сучасні педагогічні технології, інновації, проекти та інше



100 цікавих порад

Підготовка викладача до уроку

Хмарні технології 1

Хмарні технології

Реформування освіти в Україні зумовило корінні зміни у навчальному процесі. Цілі й завдання, які стоять перед освітянами сьогодні, вимагають упровадження не лише нових педагогічних технологій, методів і прийомів, а й форм організації навчання. Нові форми навчання розвивають і нові відношення між викладачем і студентом, нові суб’єкт-суб’єктні стосунки. Саме групова форма роботи набула популярності у ПТНЗ, яка сприяє особистісно-зорієнтованому навчанню.

Педагогічну технологію можна розглядати як впорядковану систему дій, виконання яких призводить до досягнення поставленої мети, або як системний метод створення, впровадження і визначення цілого процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів (ЮНЕСКО). Отже, педагогічна технологія функціонує і як наука, що досліджує раціональні шляхи навчання, і як система способів, принципів і регулятивів, які застосовуються у навчанні, і як реальний процес навчання.

Педагогічна технологія – це продумана в деталях модель спільної педагогічної діяльності з проектування, організації і проведення навчального прогресу з обов’язковим застосуванням комфорт­них умов для викладача та учнів.

Особистісно-зорієнтоване навчання передбачає організацію навчання на засадах глибокої поваги до особистості вихованця, врахування особливостей індивідуального розвитку, ставлення до нього як до свідомого відповідального суб’єкта навчально-виховної взаємодії.

мал 1Навчання як процес цілеспрямованої передачі і засвоєння певно­го досвіду можна здійснювати по-різному, обираючи відповідну форму навчання. Категорія “форма навчання” належить до основ­них у дидактиці. М. Скаткін, І. Лернер, В. Дяченко визначають загальні форми навчання (фронтальна, групова, індивідуальна), та конкретні (урок, семінар, екскурсія, тощо). І. Бурлака, В. Вихрущ пропонують поряд із загальнородовим поняттям “форма організації навчання” видові – “форма навчальної діяльності”. Ю. Мальований трактує “форми навчальної діяльності учнів на занятті” як одну із складових змісту категорії “форми навчання”. Розрізняють такі форми навчальної діяльності учнів: фронтальна, парна, індивідуальна та групова.

Методика групової роботи

Зараз розроблено багато методик, що застосовуються в інтерактивному навчанні (робота в малих групах, дискусії, турніри, диспути, дебати, “міні-уроки”, навчання як систематичне дослідження, “синектика”, ділові ігри, імітаційні ігри, ситуаційні вправи, задачі, проблеми, вправи, та інш.). Ці методики можна застосовувати як для викладання, засвоєння нового матеріалу, так і для перевірки знань учнів.

На наш погляд, формуванню комунікативних умінь, створенню доброзичливої атмосфери у спілкуванні на практично-семінарському занятті допомагає методика тренінгу.

мал 2

Термін “тренінг”(з англ. train, training) має низку значень: навчання, виховання, тренування, дресирування. Існує багато визначень цього поняття. Однак Ю. Ємельянов розглядає тренінг як групу методів, спрямованих на розвиток здібностей до навчання та оволодіння будь-яким складним видом діяльності.

мал 3Мета: формування у учнів знань, умінь і навичок організації різних видів педагогічної діяльності; виховання особистісного ставлення до складових майстерності педагога.

Завдання полягає у формуванні:

–         умінь організації позитивної міжособистісної взаємодії у спільноті;

–         нових знань стосовно майбутньої професії;

–         умінь і навичок виконання різних видів педагогічної діяльності у стандартних і нестереотипних навчально-виховних ситуаціях;

–          умінь критичного і творчого мислення у процесі вирішення професійних завдань;

–          умінь аналізу і вибору педагогічних дій у навчально-виховних ситуаціях;

–          особистісних суджень, оцінок стосовно майбутньої професії;

–          навичок роботи у команді.

Професія педагога – професія творча. Саме від рівня інтелектуального потенціалу педагогічного працівника, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми у життя залежить кінцевий результат розвитку учнів. Отже, чим вищою є креативність педагогічного працівника, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в учнів. До речі, педагогічний працівник сьогодні має можливість не лише ознайомитися з природою та специфікою процесу креативності, а й підняти цей рівень у себе, навчитися розвивати креативність у своїх учнів.

Інформація про навчальний заклад
Коротка історія закладу
Колектив ліцею
Досягнення
Поштова адреса та контактна інформація
ЗНО-2022
Робота з обдарованими учнями
Банк обдарованих учнів
Олімпіади
Конкурси
МАН (Мала академія наук)
Науково-методична робота
Сучасні педагогічні технології, інновації, проекти та інше
Методичні комісії та творчі групи
Методичний кабінет
На допомогу учням та викладачам
Виховна робота
Виховні заходи
Протидія та запобігання булінгу
Самоврядування
Гуртки
Художня самодіяльність
Конкурси
Батькам
Соціальні питання
Психологічні поради
Охорона праці та БЖД
Освітній процес
Самостійне навчання
Електронні підручники
Розклад занять
Теоретичне навчання
Конкурси фахової майстерності
Контроль навчання учнів
Спортивне життя
Навчально-виробнича робота
Виробниче навчання і практика
Роботи учнів
Бібліотека
Про нас
Бібліотекар інформує
Бібліотечні заходи
Електронні підручники
Корисні сайти для педагогів
Нормативний путівник
Публікації наших педагогів
Публічна інформація
Установчі документи навчального закладу
Накази з основної діяльності
Публічні закупівлі
Річні плани роботи ліцею
Бухгалтерська документація
Інша публічна інформація
Прозорість та інформаційна відкритість (Закон України «Про освіту», ст.30)
Вакансії
Актуальні вакансії
Архів вакансій
Корисні посилання

Календар

Липень 2022
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Чер    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Untitled-3
Національна дитяча горяча лінія
Untitled-3
f4
Яндекс.Метрика

FLN - розробка і підтримка сайтів. Первомайський професійний ліцей