На сучасному етапі розвитку суспільства гурткова робота – важлива складова системи освіти. Це зумовлено здатністю позакласної роботи задовольняти різноманітні творчі, пізнавальні, дозвільні потреби, відігравати значну роль у становленні творчої особистості учнів.
Гурткова робота в ліцеї спрямована на забезпечення якості навчально-виховного процесу, відповідно до нових досягнень науки, культури і соціального розвитку позакласної роботи.
Навчальний заклад відводить чинне місце в забезпеченні потреб дитини щодо творчої самореалізації. У нас створюються всі умови для того, щоб вихованці змогли проявити і розвинути свої таланти і здібності.
Для більшого охоплення учнів позаурочною зайнятості в ліцеї функціонують гуртки художньої творчості:
Танцювальний гурток (керівник Лукінова І.О.) – актова зала ліцею:
Понеділок |
17.00 – 19.00 |
Вівторок |
15.00 – 19.00 |
Середа |
17.00 – 19.00 |
Четвер |
15.00 – 19.00 |
Танцювальне мистецтво доступне кожному. Завдяки систематичному хореографічному навчанню учасники колективу оволодівають загальною естетичною і танцювальною культурою. Розвиток танцювальних і музичних здібностей допомагає більш тонкому сприйняттю хореографічного мистецтва.
Танець – це сукупність виразних і організованих рухів, що підпорядкований загальному ритму, і втілений у завершену художню форму. Кожен хореографічний твір потребує від учасників колективу емоційності, творчої активності, мобілізації всіх їх фізичних і духовних сил.
Програма роботи танцювального гуртка є надзвичайно актуальною, оскільки сучасна хореографія стала найпопулярнішим жанром.
Головна мета – формування у майбутнього покоління світогляду через мистецтво народного танцю, вивчення звичаїв та національних традицій Слобожанського краю шляхом оволодіння основами класичного, історико-побутового, народного танцю. Вміння поєднати минуле, сьогоденне і сучасні течії в хореографічному мистецтві. Виховання учасників колективу на кращих зразках хореографічного мистецтва світового значення.
Основні завдання танцювального гуртка полягають у формування таких компетентностей:
– пізнавальної, що забезпечує вивчення умов та досвіду хореографічної роботи кращих колективів різної направленості (народний, класичний, сучасний та інші);
– практичної, що сприяє оволодінню умінь та навичок різноманітних хореографічних рухів та композицій в роботі колективу;
– творчої, що забезпечує формування пластичної та художньої виразності, музично-естетичного смаку та розширення загального світогляду, виховання гармонійно-розвиненої особистості засобами танцю і сценічного руху та жесту;
– спеціальної, що сприяє вихованню громадської свідомості, національної гідності через виконання кращих творів хореографії, формуванню навиків взаємодії в колективі, прагненню до створення доброзичливого клімату.
Театральний гурток (керівник Лукінова І.О.) – актова зала ліцею:
Понеділок |
15.00 – 17.00 |
Середа |
15.00 – 17.00 |
Субота |
10.00 – 12.00 |
Основною метою роботи театрального колективу є виховання в учнів гуманістичних, загальнолюдських цінностей засобами театрального мистецтва.
Основа програми театрального гуртка полягає в розв’язанні таких творчих завдань: виховання художньої уяви, творчої ініціативи, емоційної гнучкості, культури мови. Завдяки комплексній програмі кожен вихованець має можливість реалізувати себе в різноманітних галузях художньої діяльності.
В театральному гуртку передбачається вивчення таких дисциплін: акторської майстерності, сценічного руху, сценічної мови, пластики.
В результаті занять в театральному гуртку учні матимуть такі вміння та навички:
– слухати та розрізняти ритм, який задає музика, вміти рухатись у заданому ритмі;
– виконувати комплекс загальнозміцнюючих вправ та самостійно проводити розминку;
– володіти трьома рівнями уваги, вміти швидко зібратися та зосередитися;
– виконувати голосову “розминку”, вміти вірно вимовляти скоромовки;
– працювати у запропонованих обставинах.
– вміти самостійно працювати з текстом (логічні паузи, вміння виділяти головне слово речення);
– опанують технікою мови (чіткість вимовляння слів);
– освоять сценічне падіння, основи сценічного бою;
– здатність бачити сценічний простір, самостійно працювати над роллю;
– вміння співати на один голос; участь у виставах театру.
———————————————————————-