План виробничого навчання на 2018-2019 н.р.
В Первомайському професійному ліцеї велика увага приділяється виробничому навчанню оскільки в процесі його здійснення перевіряються знання та уміння, які учні отримали в процесі теоретичної підготовки, формуються і закріплюються соціально необхідні і професійно значущі якості особистості майбутнього робітника, набуваються основи професійної майстерності учнів.
Основним змістом виробничого навчання в Первомайському професійному ліцеї є навчання учнів трудовим прийомам, операціям і способам виконання трудових процесів, які характерні для відповідної професії.
Зміст виробничого навчання за професіями визначається вимогами професійно-кваліфікаційних характеристик.
Початковий період виробничого навчання учнів здійснюється у навчальних майстернях, лабораторіях, на навчальних полігонах та навчально-виробничих ділянках на виробництві. У навчальних майстернях учні послідовно освоюють прийоми, операції і способи виконання різних видів робіт (в залежності від освоюваної професії).
Головною вимогою виробничого навчання є виконання змісту навчання навчальних програм, створення умов для засвоєння учнями прогресивної технології, освоєння бригадних форм організації праці і економічних методів господарювання.
Заняття в навчальних майстернях проводяться у формі уроку виробничого навчання чи у складі учнівських бригад.
Вибір тієї або іншої форми організації занять визначається особливістю професії, періодом навчання та матеріально-технічним забезпеченням занять.
Виробниче навчання за професіями здійснюється в групах по 12‑15 осіб.
Заняття з учнями проводять майстри виробничого навчання, закріплені за навчальними групами.
Робочі місця учнів і майстра виробничого навчання в навчальних майстернях і на полігонах Первомайського професійного ліцею оснащуються устаткуванням, інструментами, пристосуваннями, матеріалами, засобами навчання у відповідності з діючими нормативами.
На виконувані роботи розробляється інструкційно-технологічна документація.
Облік успішності виробничого навчання учнів на всіх його етапах ведеться в журналі виробничого навчання майстром групи.
До кожної професії розроблені навчальні плани і програми на основі Державних стандартів, які відповідають вимогам кваліфікаційних характеристик, адаптовані до конкретних вимог виробництва та передбачають виробниче навчання, яке складається з 2‑х етапів:
І етап – у виробничих майстернях ліцею
ІІ етап – на виробництві
Для забезпечення другого етапу ліцей укладає угоди про проведення виробничої практики з різними організаціями, установами, підприємствами, які мають сучасне технологічне обладнання, матеріали та можуть забезпечити виконання навчальної програми. Учням, які успішно завершили повний курс професійного навчання і успішно пройшли кваліфікаційну атестацію, за рішенням державної кваліфікаційної комісії видається диплом державного зразка та присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник».
Предметний тиждень
14 лютого 2014 р. закінчився предметний тиждень з професій монтажно-будівельного профілю на тему: «Знання – це сила!».
Учні разом з викладачами Кондратьєвою Р.В., Літвин Т.В. та майстрами виробничого навчання Бібік Л.М. і Марковою Н.М. розробили стенд «Муляр, монтажник; електрозварник; штукатур-лицювальник» про усі будівельні професії, які опановують в навчальному закладі, випустили стіннівки, розробили тематичні кросворди та ребуси.
В третій день предметного тижня в майстерні «Мулярів» викладачем Кондратьєвою Р.В. та майстрами виробничого навчання Бібік Л.М. і Марковою Н.М. для груп №13 та №23 був проведений бінарний урок під девізом «Наша професія найкраща». В теоретичній частині уроку учні показали свої знання з предмету «Технологія кам’яних робіт». В практичній частині уроку учні першого курсу показали високий рівень майстерності при виконанні кладки глухої стіни, а учні другого курсу – лицьової рельєфної кладки з пояском з цегли, розташованої під кутом до плоскості стіни.
Також в рамках предметного тижня з професій монтажно-будівельного профілю на тему: «Знання – це сила!» відбувся конкурс фахової майстерності «Кращій за професією» для учнів груп №13, №23. Краще за всіх з завданням впорався другокурсник Дмитро Васьків, другим став Сергій Волгін (обидва з групи №23, майстер виробничого навчання Бібік Л.М.). Також у трійку кращих потрапив перспективний першокурсник Олександр Фулітка (група №13, майстер виробничого навчання Маркова Н.М.).
Підсумки предметного тижня були підведені на засіданні методичної комісії монтажно-будівельного профілю.
Відкритий урок майстра виробничого навчання
6 листопада 2014 р. був проведений відкритий урок виробничого навчання у групі №15 з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва; слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування; водій автотранспортних засобів» на тему «Рубка листового металу». Урок проводив майстер виробничого навчання 11 розряду Луханін Володимир Павлович.
Урок проходив у традиційній формі з дотриманням всіх етапів та відповідних вимог. Особливістю уроку було урізноманітнення засобів під час демонстрації трудових прийомів майстром виробничого навчання та їх первинному закріпленні самими учнями. Учні приймали активну участь не лише під час опитування майстром виробничого навчання, але й на інших етапах уроку.
При виконанні рубки листового металу велику увагу було приділено техніці безпеки, з цього питання розпочинався практично кожен етап уроку.
Урок отримав схвальні відгуки від присутніх, що свідчить про високий професіоналізм майстра.
———————————————————————-